Wednesday, September 17, 2008

Alhamdulillah...

__________________________________

alhamdulillah

alhamdulillah
alhamdulillah

syukur kehadrat ALLAH swt
kerana memberi peluang kepada aku untuk hidup lagi di dunia ini

syukur kehadrat ALLAH swt
kerana memberi udara untuk aku bernafas
kerana memberi makanan untuk aku kuat bekerja
kerana memberi minuman untuk aku hilang dahaga
kerana memberi rezeki untuk aku menjalani kehidupan seharian
kerana memberi kebahagian bersama keluarga tersayang
kerana memberi peluang untuk lahir di negara ini
kerana melahirkan aku sebagai seorang islam

kau yang maha memahami
kau yang maha mengetahui
kau yang maha mengampun

berkatilah hidup aku
jauhkan lah aku dr segala perkara yang kau larangi
dekatkan lah aku kepada perkara yang kau perintahi

kepada mu sahaja tempat aku memohon
__________________________________

tepat 1255am, 17sept bersamaan 12muharam, 22 tahun yang lepas,
di salah sebuah klinik swasta di kuala lumpur, lahernya BI di dunia ini.
BI tak klua secara semulajadi, BI klua secara pembedahan (operate) dr perut mak BI.
hehe.
satu2ye dr 3 beradik yang mana dilaherkan secara operate.

pg td da genap umo BI 22 thun..tua ke?lum lg kan...hehe..

tp bg BI
hari ini amat bersejarah buat BI

sebab?

sebab 22 tahun yang lepas 17sept bersamaan 12 muharam,
hari ini, 17sept bersamaan 17ramadhan
bersempena hari nuzul quran iaitu hari yang amat bersejarah dalam kehidupan Nabi SAW hingga seterusnya berperingkat-peringkat menjadi lengkap sebagaimana kitab al-Quran yang ada pada kita hari ini.

...................................hingga tak terkata BI hari ini
lebih byk bermuhasabah,mendiamkan diri.mengenang diri ini sudah menjangkau 22 tahun..

BI ada matlamat.
tp BI msih muda n belum abis belajar lg.
apa matlamat BI?
biarlah rahsia.
tunggu dan lihat.
tunggu BI abis belajar,baru BI nak memulakan matlamat BI.

yang penting,education is 1st..others is 2nd..


sempena hari yang amat bermakna pada BI, BI nak mengucapkan tak terhingganya terima kasih kepada semua yang ingat akan hari lahir BI,lebih2 lagi kwn2 BI yang menghantar msg..semoga Allah swt memberkati kamu semua..

kepada pembaca copy n paste, jutaan terima kasih kerana sudi membaca blog yang memang tak seberapa ni..harap segala apa yang BI post ni sedikit sebanyak amat berguna kepada pembaca sekalian..

~~sharing is caring~~


p/s=mari kita mempergandakan ibadat kita memandangkan kita sudah berada di pertengahan bulan ramadhan..bulan yang paling mulia dr bulan lain..

;)

~v~peace~v~





No comments: