Wednesday, October 29, 2008

Jadual Periksa BI

SATURDAY, 1HB NOVEMBER 2008 = ADVANCED STEEL DESIGN

TUESDAY, 4HB NOVEMBER 2008 = HIGHWAY ENGINEERING

WEDNESDAY, 12HB NOVEMBER 2008 = FRANCE LANGUAGE II

TUESDAY, 18HB NOVEMBER 2008 = STRUCTURE ANALYSIS III

WEDNESDAY, 19HB NOVEMBER 2008 = FYP PROPOSAL PRESENTATION

(copy dr blog inie)








p/s=agak bz mulai sekarang..waduh2...mula la masa men 10cent kan diri ngn buku2 kesayangan ku..

Suami

~click picture for larger size~

suami??huhu...bile la nak jd suami..insyaallah lmbt lg..

p/s=bi kategori yg mane ek?

Tuesday, October 28, 2008

Troy Lee Design










motor design by troy lee design.....

p/s=tp bi lagi minat superbike...

Saturday, October 18, 2008

Saat Akhir Kematian Seorang Pendakwah Islam

video

perhatikan saat akhir kematian seorang ustaz yang memperjuangkan agama ALLAH swt
beliau meninggal dunia ketika sedang memberi ceramah agama
di saat itu lah malaikat izrail datang mengambil nyawanya

ya ALLAH, peliharalah orang2 yang memperjuangkan agamamu
AL-FATIHAH


p/s=perhatikan pada dahi ustaz itu...terasa diri ini amat kerdil...

Bunga Api



video

erm,ni video bunga api org cina jiran umh bi wat kenduri masuk umh baru
bape la diorg ni spend tuk bunga api ni

pape pun,agak menarik persembahan bunga api ni
video duration= 2minit15saat

Al-fatihah kepada ibu kepada Puteri Noor Erika Elina

"kawan-kawan!aku harap korang doakan lah ibu kawan aku ni. Puteri Noor Erika Elina .Dulu dier budak sekolah aku kelas sastera 1. Dier Duduk kat Taman Seri Bahagia. Johor Bahru. Dier pernah tuisyen dgn aku kat Usaha. aku pun teperanjat biler member aku ni kena Rompak kat Rumah Baru seksyen 13. 2 kali kena rompak. cuba korang bayangkan macamana anaknya melihat ibunye ditikam bertubi-tubi dan lehernye dikelar. aku harap polis akan tangkap perompak gampang ni. ni berita tentang member aku ni.



PENGALAMAN NGERI: Puteri Noor Erika masih menerima rawatan di sebuah hospital swasta, di Johor Bahru.


JOHOR BAHRU: Anak kepada mangsa yang dikelar leher dalam kejadian samun di D' Kayangan, Seksyen 13, Shah Alam, Selangor, pagi kelmarin, Puteri Noor Erika Elina Yusof Abdul, 20, mengakui beliau lebih bersedia berdepan dengan pengalaman dirompak kali kedua selepas Ramadan pertama lalu, sekali gus berani mengunci pintu dan melompat keluar dari tingkat dua rumahnya untuk menyelamatkan diri.

Puteri Noor Erika berkata, dalam kejadian itu beliau bertindak nekad terjun dari biliknya di tingkat dua apabila pintu bilik yang dikunci cuba dimasuki perompak.



Katanya, tanpa berfikir panjang beliau mengambil telefon bimbit dan menelefon adiknya sebelum berpaut di atas pendingin hawa di luar bilik sebelum terjun melepasi pagar rumahnya dengan membawa bersama satu tin penyembur nyamuk.

Berikutan melompat dari paras tinggi rumah dengan jarak sejauh kira-kira lima meter dalam keadaan gelap, beliau terjatuh menyebabkan kaki kirinya patah, tumit kanan dan pinggangnya terlalu sakit hinggakan tidak boleh berdiri untuk melarikan diri.

"Ketika jatuh tin penyembur nyamuk yang saya bawa terhentak kuat menyebabkan bunyi bising. Saya yakin salah seorang perompak itu terdengar.



"Kira-kira 10 minit kemudian, dua polis datang menghulurkan bantuan," katanya yang kini mendapatkan rawatan di hospital swasta di Johor Bahru.

Menceritakan saat kejadian kira-kira jam 4.45 pagi itu, Puteri Noor Erika menjelaskan beliau dikejutkan Allahyarham ibunya, Raja Noriana Raja Ahmad, 41, untuk bersahur sebelum terus ke bilik air menggosok gigi dan menuju ke dapur di tingkat bawah.

Bagaimanapun, katanya, apabila menghampiri pintu, beliau terdengar jeritan ibunya, menyebabkannya mengunci pintu dan mengambil telefon bimbit untuk menghubungi adiknya, Puteri Noor Aqilah, 16, di bilik sebelah untuk melakukan perkara sama (mengunci pintu) sementara beliau cuba menghubungi polis.

"Rompakan ini adalah yang kedua sejak kami berpindah ke rumah itu sejak 1 September lalu. Dalam kejadian pada Ramadan pertama, dua lelaki memasuki bilik saya dan meletakkan pisau di leher kira-kira jam 3.45 pagi.

"Ketika itu, saya bermain komputer riba... tiba-tiba daun pintu dibuka perlahan-lahan dan sebelum sempat saya membuka pintu itu, dua lelaki menyerang dan meletakkan pisau di leher.

"Mereka meminta wang tetapi saya menjawab tiada, cuma ada komputer dan telefon bimbit sebelum tangan saya diikat dengan sarung bantal, kaki diikat menggunakan kain langsir dan mulut menggunakan baju," katanya."

dipetik dr fauzeeariff@asscrewz

Wednesday, October 15, 2008

Happy Birthday to My Big Qisstina



happy birthday to u
happy birthday to u
happy birthday to nadia qisstina
happy birthday to uuuuuu


selamat hari laher yang ke-21
semoga ALLAH swt sentiasa memberkati kamu
semoga panjang umur
dimurahkan rezeki melimpah ruah
semoga berjaya dalam pe jua kamoo lakukan

p/s=die ni kwn kat ym,di antara yang terapat ngn bi..tatau nak ckp pe lg..semoga bahagia bersama saf cheng wan selamanya...amin...

tak sempat nak edit pic..

Saturday, October 11, 2008

pendrive n hardrive milik ku


p/s=sume ni lah pendrive n hardrive yang bi gunekan skank..alhamdulillah sumeye elok lg termasuk yang dah tak de 'baju' tu...huhu..

Wednesday, October 8, 2008

Abu Kurt Cobain Akan Dijadikan Rokok

Abu jenazah Kurt Cobain yang meninggal tahun 1994 duhulu sempat diberitakan hilang sekitar bulan Mei lalu. Kini, seorang seniman Jerman yang mengaku memiliki abu tersebut mengancam akan 'menghisap' abu mayat Cobain layaknya menghisap rokok.


Seniman bernama Natascha Stellmach akan melakukan itu sebagai bagian dari sebuah pameran seni 'aneh' yang akan diselenggarakan di Berlin 11 Oktober nanti. Dalam pameran seni Set Me Free itu, Natascha akan 'menghisap' abu mayat Cobain dengan cara memasukkannya ke dalam gulungan kertas mirip cara menghisap ganja yang di sana dikenal dengan nama spliff.

Natascha menolak memberikan informasi mengenai bagaimana ia bisa mendapatkan abu jenazah tersebut. Ia hanya menyebutkan: "Itu rahasia dan berbau magis. Abu itu yang datang padaku dan aku akan membebaskannya sekarang." Janda Cobain, Courtney Love sendiri belum melepas pernyataan mengenai rencana gila Natascha ini.

kredit=karodalnet[dot]blogspot

p/s=tah la tul ke tak tu abu kurt cobain...

Saturday, October 4, 2008

koleksi message raya 2008

msg rasmi tahun 2008 dari bi kepada kenalan

ramadhan hampir menyusur pergi,

syawal hampir menyusul tiba,
sebulan sudah kita berpuasa,
kini tiba syawal yang mulia,
SELAMAT HARI RAYA PUASA,
AMPUN MAAF ZAHIR DAN BATIN KINI KU PINTA.

msg paling popular 2008

walau langkah tak bertemu,
tangan tak berjabat,
ucap tak terdengar,
mata tak bertatap,
izinkan ku ucapkan,
salam aidilfitry,
maaf zahir dan batin.

msg paling ringkas dan padat 2008

dua tiga kucing berlari,
mana nak sama si kucing belang,
selamat hari raya,
aidilfitri.

msg paling menarik 2008

anak ayam pasang pelita,
kucing ketawa bagai nak gila,
ayam dan kucing tu tak de kene mengena,
saja nak ucap selamat hari raya.

anak kerbau dalam paya,
selamat hari raya,
susu lembu dalam tin,
maaf zahir dan batin,
seladang mati dalam khemah,
raya nanti datang rumah,
pagi pagi makan buah rambai,
ok lah,bye bye.

msg paling penuh makna dan tersirat 2008

dalam kelembutan lidah,
ada keterlanjuran kata,
dalam gurau dan senda,
ada khilaf dan dosa,
harap dimaafkan segalanya,
selamat hari raya aidilfitri,
maaf zahir dan batin.

gembira jika diingati,
bahagia jika dihargai,
untung jika disayangi,
bertuah jika dicintai,
kecewa jika dilukai,
sedih jika dilupai,
indah jika ramadhan terus dihayati dan dijiwai dalam sanubari diri,
selamat menyambut hari raya aidilfitry 1429,
maaf zahir dan batin.

mata kadang-kadang salah melihat,
lisan kadang-kadang terlepas kata,
janji kadang-kadang terabai,
hati kadang-kadang berprasangka,
sikap kadang-kadang menyakitkan,
maafkan segala kekhilafan yang pasti ada,
selamat hari raya aidilfitri,
maaf zahir dan batin.

msg paling sempoi 2008

daun kemboja tumbuh melata,
mekar mewangi di waktu petang,
berayalah ke rumah jiran tetangga,
mana tahu mereka ade anak dara.
selamat hari raya aidilfitri,
maaf zahir dan batin.

msg paling tak paham 2008 (dr sepupu ku,kalu die bace,tolong explain ek..hehe)

minta maaf dari SKULL sampai METATARSAL
atas segala PARALLAX ERROR and ZERO ERROR
dan segala INVOLUNTARY ACTION
yang dilakukan tanpa CONSIOUS CONTROL.
selamat hari raya.

p/s=ni antara msg2 raya yang diterima bi dr kwn2,sedaramara dan kenalan maya bi..ade banyak lagi msg yang lain tapi yang ni saje yang sempat bi kongsikan.. ;)