Saturday, August 16, 2008

Lagi Tentang UiTM

student uitm nak bersaing ngn non-bumi..memang bagus..

tp nape ms khalid syorkan 10% non-bumi masuk uitm,pihak media nak heboh2,nak besar2kan..

tp ms mrsm n matrik nak masukan 10% non-bumi,media diam je..

tup2,kerajaan da setuju..

ni bile khalid bru syor kan,da macam2 kua kat tv...

memang aku pun tak setuju 10% non-bumi masuk..

kalu nak kate persaing ngn bangsa lain..
kat uitm induk,untuk kos degree mmg da ade student foreigner..

dari jerman,arab,us...

jadi nak kate persaingan atau permuafakatan antara kaum ke bangsa ke..tak perlu..

sebab kami semua tahu ape erti bangsa,permuafakatan n kaum..
kitorg mmg dah dididik tentang sume tu dr semester awal lg..

bia uitm ngn cara sendiri ye..

bia pihak atasan yang tentu kan semua tu..

bg aku mmg tak setuju,walupun ade kebaikan ye..

sikit2 keistemwaan kite diambil(kalu korg perasan la)

n aku aku harap ni sume tak de kene mengena ngn soal politik..

tp pe yang aku nmpk,mmg tak patut bile pembangkang yang syor cmtu,semua pihak dah bising2..

pelik2..


p/s=sape tah yang cakap ni pun tak tau la...BI qoute kan je..hehe..

No comments: